Branding Agentschappen

Branding bureau Eindhoven

Het is een beetje een over simplificatie van branding en marketing, waarvan ik me goed bewust ben. Maar ik wilde het beschrijven op een manier die de interesse zou wekken van degenen die meer willen weten over branding, branding, branding….

Ik ga branding definiëren. Het is een beetje als het afpellen van een ui. Het gebeurt niet (in feite zal het nooit) in één keer of in het begin. In plaats daarvan doorzoek je de buitenste laag van iets; je zoekt en vindt details die het echt maken. Dat is branding.

Laten we, om dat te waarderen, het afpelproces gebruiken om de kunst van het merken onder de knie te krijgen, om u op een dieper niveau door het proces te helpen.

Branding Agentschappen

We hebben het hier niet over, laten we zeggen, een reclamebureau. Het gaat meer over het echte leven, de line business van het maken en onderhouden van inkomsten. En nu meer en meer groeiende bedrijven op de snelle weg gaan, outsourcen en strategische partnerschappen vormen, is het niet langer een solopraktijk.

Als het erop aankomt, kunnen we zeggen dat er geen einde komt aan mission branding. Met andere woorden, als je in staat bent om iets van blijvend effect te bereiken, zullen anderen je unieke verschil in deze termen zien:

Als u een bedrijf bent, zal uw unieke verschil, uw visie, uw verhaal door anderen worden gedeeld op een manier die hen in staat stelt te ‘controleren’ wat ze voelen over uw merk en proces.

Branding Agentschappen: Basisgids

Er zijn echter een paar basisonderwerpen die u moet overwegen voordat u een branding bureau inschakelt.

Wie: Wie zal hun branding doen?

Of, hoe zou je je branding daarop afstemmen?

Omvang: Wie moet het bereiken?

Wat: Wat is de boodschap die je wilt overbrengen?

Als u een bedrijf bent, denk er dan over na of u op zijn minst een doelmarkt hebt. Anders is het op den duur oneindig veel moeilijker. Nu we het er toch over hebben…

Wie is uw doelgroep?

Op die manier kunt u bepalen wie uw publiek is en wie uw communicatie zal lezen of bekijken. Als er voortdurend veranderingen zijn, kunnen deze veranderingen plaatsgebonden zijn. Dit is met name relevant als u geen sterk rendement heeft met bijvoorbeeld een premium onderzetter.

Is het een aanvulling/verduidelijking/generalisering?

Presenteert het een idee aan zijn publiek?

Pas ik in dat publiek?

Het zal u misschien verontrusten te weten dat mensen als Price Water House zich bezighouden met de branding van een televisiezender.

Het voorbehoud is, ik maak niet bekend dat ik met hen aan dit project heb gewerkt. Het is werk in uitvoering. Er zijn dingen waar ik vertrouwen in heb, dingen die ik plan, en dingen die ik met zorgvuldige overweging moet doen.

Deze bovenstaande doelstellingen zijn dingen die u zult moeten beoordelen voordat u een branding- of marketingbureau in de arm neemt, dat kan bijdragen in een onverenigbaar huwelijk met uw primaire bedrijf.

U kunt ook overwegen wat er zal gebeuren zodra u met een agentschap begint.

Tot slot, kijk naar het proces.

Ze kunnen u kostbare tijd kosten. Ze zullen u tijd besparen, maar een slim branding agentschap zal u tijd besparen in meer dan alleen de manier waarop ze hun tijd besteden. Belangrijker dan geld, op lange termijn, zal de kwaliteit van hun werk zijn? Zullen ze 100% toegewijd zijn aan de klant?

Hier is een voorbeeld: Ik werkte ooit met een branding agentschap. Zij stelden voor dat ik er voor zou zorgen dat ik bij elke honorering die ik ontving, minstens één conduitekaartje had om af te geven. Ik kreeg waarde van de oefening omdat het duidelijk betekende dat ik geld achter de hand moest hebben voor meer vooruitgang, laat staan voor mijn eigen. Hoewel de branding en de marketing niet perfect samenvallen, heb ik in ieder geval onderweg geld gewonnen, en had ik een duidelijk richtingsgevoel om bij elk project te herzien.

Het is vermeldenswaard dat veel branding bureaus werken aan advertentiecampagnes die in veel gevallen zelfs achter op schema kunnen liggen: daarom moet u met hen communiceren. Zodra u dit duidelijk en tijdig heeft, kunt u met hen gaan samenwerken.

En toch moet je beslissen om door te gaan met strategische partnerschappen

Lees meer:
Design bureau Eindhoven 
Grafisch ontwerper Eindhoven 

 

 

Posted In ICT

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *